Áprilisi Borítómánia- Elizabeth May 2.

, by Kristina


Ha érdekelnek hasonló érdekes könyvekkel kapcsolatos rovatok akkor látogass el a Magyar blogger rovatok oldalára.










2011. 07.07.
 Ezt válaszolta arra a kérdésre a blogján, amit a legtöbbet kérdeztek tőle:
Hogyan tetted fel a fotóidat a könyvborítókra?
-Elizabeth: Mielőtt elkezdtem először, azt mondom, hogy mit ne tegyél.
1. Ne lépj kapcsolatba a kiadóval közvetlenül. Ne tedd azt. Tudom, hogy egyes magazinok azzal bíztatják a fényképészeket, hogy lépjenek kapcsolatba a vezércikkekről, de a könyvek nem ilyenek. Egyáltalán nem. A kiadók nem vesznek fotóbenyújtásokat.

2. Ne lépj kapcsolatba a szerzővel közvetlenül. Nem olyan könyvekről beszélek, amelyeket én adtam ki, hanem azokról a szerzőkről, akik egy kiadónak dolgoznak. Ők nem tudnak segíteni neked. Nem tudják megvenni a fotód és a borítóra tenni. Gyakran nem ők választják meg a saját könyvük borítóját.

Tudom, hogy az embereknek csalódást okozok azzal, hogy nem adok tiszta választ. De azt tudom mondani,  ha elég sokáig kitartasz a fényképészet mellett, állandóan javulsz, hálózatot építesz, és csak építesz, és építesz, akkor ez történik:
- A munkák beleesnek az öledbe!

A fényképészet egy olyan hivatás, ahol a munkából egy anyag, amit megkapsz függeni fog a mappád (portfolio) minőségétől.
2009 kezdetén egy lépést visszaléptem és átértékeltem, hogy mi a célom a fényképészettel. El akartam kezdeni pénzt keresni. Ez egy olyan fázis, amin minden fényképész keresztül megy, miközben működésbe hozza az átalakulást hobbi fényképészből egy hivatásos fényképészbe.
Én azzal kezdtem, hogy pár kisszámú fotómat eladtam, természetesen a legjobb mód ha egy ügynökségnél teszed ezt. Én a Trigger Image-hez fordultam 2009 elején. Néhány év, és sok munka után megnyílt az első galériám Deviantart-on, szóval imádom ezt az ügynökséget.
De a legelső könyvborítóm (és sok azután) a Bloodline a Mills and Boon Australia (a legtöbben Harlequinnak ismerik) vette meg, akik látták a galériámat. Az egyik borító tervező, érdeklődést mutatott az egyik képem iránt, sikerülz megegyezni, a Trigger Image-el, és tessék elkészült az első könyvborító.
Ezután átadtam több fedőt is Trigger-nek, de szintén néhány jelentős kiadó engem keresett meg személyesen. És azóta 20 fedélen, több országban az én munkáim szerepelnek.

Ez ez én történetem, ami nagyon vad és szürreális volt. Sokat segített a Trigger Image, de a kiadók akik személyesen kerestek meg, a hálózatom kiépítése miatt történt. A történetem különbözik más borító fényképésztől, néhány nem ajánlja a munkáját készlet ként. De tudom, hogy mindegyikük kiépítette a saját hálózatát. Fáradhatatlanul.


Forrás: Elizabeth May

0 comments: