A. O. Esther: Hívogat a fény

, by Kristina

Tartalom röviden:
  Sophiel és Joshua küldetése nem ér véget az előző résszel, hiszen a java még csak ezután következett. Cselszövések, csalások, hazugságok és ámítások követik minden lépésüket. Újabb ellenség szomjazik az angyallány vesztére, akik még veszélyesebbek és még sötétebb teremtmények, mint Sahranfer. Nem csak a kalandokat szövik be sűrűbbnél sűrűbb akadályok, de a szerelmi életük is egyre jobban összekuszálódik. 
  Ezúttal a Mindenség térképét kell megtalálják, de minden sokkal veszélyesebbé válik, hiszen nem csak a saját életük a tét. Gyilkosságok, hazugságok, és sok-sok  veszély leselkedik a szereplőkre.


Úgy általában az egészről:
 Ez egy felnőtt mese. Mesének tartom főleg az elbeszélés miatt. Könnyen elképzelhető, színes és fordulatos cselekményekkel.
  Ahogyan a borító is már sugallja, ez a rész szerintem sötét, komor, de titokzatos is. Talán több benne az akció, és a kiszámíthatatlanság, de nekem mégis az előző rész jobban tetszett.
  Minden korosztály talál benne olyan dolgot, amitől kedves lehet számára a történet.
Sok a cselekmény, több szálon fut a történet. Voltak visszaemlékezések, jövőbe látás, de még a jelen eseményei is nagyon érdekesre sikeredtek.
  Maga az egész könyv gyönyörűen ki van dolgozva, minden kis részletével mosolyra fakaszt, mert tényleg egy olvasni is és kézben tartani is.

Ami nekem tetszett:
  A világ felépítése különleges és veszélyes, de ugyan akkor gyönyörű és varázslatokkal teli. A történetbe bele vannak szőve a vikingek, a perzsák és más misztikus tárgyakról szóló történetek is, ez által kapott egy kisebb tanítói jelleget is. 
  Szerettem a sok bölcsességet, valamint a gyönyörű megfogalmazásokat. A meseszerű elbeszéléstől tényleg különlegessé vált az egész. Bevallom még a rázós helyzetekben sem féltem, nem tudtam magam beleélni, a szép kifejezések sorról sorra elvonták a figyelmem. :)

Ami nem tetszett (spoileres lehet): 
  Sophiel karakterét nem igazán szerettem meg az első részben. Ennek az oka leginkább, hogy a gyengesége nagyon szembetűnő volt, ami sajnos ebben a részben még inkább megmutatkozott. A sok bölcsességet, nagyban visszavette, hogy a főhősnő túl gyenge volt, túl sokszor próbálta feladni. Gyenge nem csak testileg, de néha már lelkileg is, ez nem lett volna igazán probléma, ha a végére megerősödik egy kicsit, talán majd a harmadik részben. :) Sok mindent várok Az Életfától és szerintem ott sem fogok unatkozni olvasás közben. 
Miért zavart a gyengesége? Mert az angyalokat nagyon erősnek képzelem, és főleg a hitük miatt!
  A szerelmi háromszög megjelenésénél döntöttem el, hogy nem lesz 5 pontos a könyv. Egy könyv nem attól lesz romantikus, ha egy tökéletesnek tűnő szerelmi pár közé olyan akadályt gördítenek, ami már túl klisé szerű. Nem szeretem az olyan szerelmi történetet ahol a párt több oldalról is támadás éri, de lehet csak én vagyok az egyetlen, aki ezen fennakadt, talán csak egyszerűen túl sok könyvben találkoztam már ezzel és hiányzik a sok boldogság a szerelmesek között. 

A szerelem?
  Egy szép és csodálatos dolog, de ha a szereplők pontosan ez miatt túl sokáig szenvednek, akkor nagyon meg tudja mérgezni az élményemet a könyvvel kapcsolatban. Néha úgy tűnt, hogy az érzések már lassan túl plátóiak, hiszen ha nem mondják, vagy nem mutatják ki, akkor az viszonzatlannak tűnik a másik szemében. A szerelemről nem csak álmodozni kell, hanem meg is kell élni. :)

A szereplők?
  Voltak a rosszak és a jók, eddig. Ez a határ már kezd elmosódni, hiszen az előző részben a Sötét angyalok nagyon gonosz és vérengző angyaloknak lettek leírva, itt mégis jobban megismerjük őket és rájövünk arra, hogy minden okkal történik. 
  Ebben a részben szinte mindenkinek több szerep jut, nem csak Spohielnek és Elijah-nak, hanem Sahranfernek és nővéreinek az ősi boszorkányoknak (Diril, Lanazir, Rahsan), valamint Gabrielnek és Égi testvéreinek is.
  Leginkább Gabriel került legközelebb ahhoz a ponthoz, amikor már majdnem kimondtam, hogy na ő kedvenc lett, de egy csipetnyi még hiányzik ehhez, remélem hogy a harmadik részben ezt megkapom.  ;)


Értékelésem: 5/3,5

Kiadó: Decens Magazin Média Kft.

Kiadás éve: 2013.
Sorozat: Összetört glóriák 2. része


A könyvet köszönöm az írónőnek! :)

0 comments: