Emily Snow: Elemésztve

, by Kristina

Sienna hosszú idő után visszatér gyerekkora helyszínére, Nashville-be, mert a számára oly kedves otthon, ahol nagyanyja felnevelte, veszélybe került. A házat bármelyik pillanatban elveszíthetik, mert egy bírósági döntés miatt elárverezték.
Sienna Nashville-ben szembesül vele, hogy a ház új tulajdonosa nem más, mint az ünnepelt, szexi rocksztár, Lucas Wolfe.
Lucas fontos szereplője volt két éve az életének, ám a róla őrzött emlékek korántsem szépek. Az új találkozás lesújtja a lányt, csakhogy ezzel együtt felébred benne a végzetes vonzalom is a férfi iránt, amely sokkal erősebbnek bizonyul, mint Sienna hitte volna. Lucas üzleti ajánlattal áll elő egy alku formájában: ha a lány hajlandó mindenben az ő szabályai szerint játszani tíz napig, megmentheti a házat. Lucasnak azonban egyetlen cél lebeg a szeme előtt, ami mit sem változott régi találkozásuk óta: megkapni Siennát, és elérni, hogy a lányt eleméssze a szenvedély. Siennát szinte felőrli a dilemma: megadja-e magát az egyre ellenállhatatlanabb kísértésnek, vagy tartva magát a fogadalmához megmentse a házat, és ezzel közös boldogságukat nagyanyjával.
Lucas egyre eltökéltebben halad a célja felé, és Siennának fogytán van az ideje, hogy meghozza élete legfontosabb döntéseit…
* * *

Nashville - Forrás
Nashville-t a zene városának is nevezik, amiről a mai napig nem volt tudomásom. (Tényleg minden nap tanulunk valamit.) Képeket keresgéltem a bejegyzéshez, hiszen az Elemésztve legnagyobb része ebben a városban játszódik. 
Szeretem, amikor filmet nézve a városokról először nem a nevezetességek jutnak eszembe, hanem a könyvekben olvasott jelenetek, szereplők. Így Emily Snow-nak köszönhetően Nashville-t Lucas és Sienna kalandjához köthetem. 

Mivel (szerencsére) nem vagyunk egyformák, olvasás közben máshogy képzeljük el a szereplőket, a jelenetek más módon hatnak ránk, de még a történetben elhangzott zeneszámok is más-más módon csendülnek fel a képzeletünkben. Elmesélem hát, hogy én hogyan éltem meg a történetet:

Szeretem azt gondolni magamról, hogy vizuális típus vagyok, hiszen ha egy könyv tetszik, akkor a jeleneteket látom a szemem előtt, az érzések pedig hatnak rám. Talán ezért is lehetett az, hogy a könyvet néhol egyszerre szerettem és csapkodtam volna a falhoz (persze csak képzeletben). 
Szerettem, mert a jeleneteket könnyen elképzeltem, a karakterek igazi személyiségek, gyorsan olvasható és leginkább szórakoztató volt. Amivel sokszor nem értettem egyet, az a történet alakulására vonatkozott, mégsem változtatnék rajta semmit, hiszen ettől éreztem magam a végén elemésztve.

A borítón szereplő páros fotósorozata az egyik kedvencem, ezzel biztosan nem vagyok egyedül, mert több könyv borítójához is előszeretettel választják őket. 
Sienna és Lucas párosa a könyv elejétől hadakozik egymással, olyanok mint két mágnes, szenvedélyesen taszítják és vonzzák is egymást.
Siennát nem volt nehéz a képen látható lányhoz kapcsolni, valamiért az ártatlan és szenvedélyes nőt egyszerre testesítette meg. Los Angelesben él és egy híres sorozat jelmezeivel dolgozik, amíg őár hétre haza nem hívják, hogy legyen a nagyija mellett a nehéz időkben. Sokszor gondoltam naivnak, pedig csak arról volt szó, hogy egy esendő nő, aki egy rocksztár bűvkörébe került. Egyszerűen nem volt képes ellenállni neki, hiába is tagadta sokáig.

Lucas karakterét nem így képzeltem el, mert a borítón szereplő férfimodell, Dušan Novaović arca nekem túl kisfiús, a teste természetesen már más kérdés. ;) Inkább egy Jared Leto-hoz hasonló pasi képe lebegett szemeim előtt. Aki kétségkívül rockernek néz ki már első pillantásra is. Akinek a természetében van az, hogy nem csak a hangjával, de a kisugárzásával is uralja a színpadot és a teret ahol csak feltűnik.

A fülszöveg elég részletet elárult ahhoz, hogy akarjam a könyvet. Hát persze, hogy alig vártam, hogy első kézből tudjam meg, milyen is lehet egy rocksztár érdeklődésének a középpontjába kerülni és próbálkozni ellenállni neki,... ami természetesen lehetetlen küldetés. 

Lucas Wolfe pedig pontosan olyan, amilyennek egy rocksztárt elképzeltem. Az elején színtiszta öntelt seggfejnek hittem, a végére mégis megmutatta igazi érző önmagát, akinek kétség kívül bugyiszaggató mosolya van. Megszerzi amit akar, nem érdekli, hogy nem játszik tisztességes játékot a céljai eléréshez. Az érzelmeit a zenével mutatja ki, a kinézete pedig dögös és ellenállhatatlan. 
Hát csoda, hogy a rosszfiúk vonzzanak bennünket? Ki ne szeretné, hogy ő legyen az akiért rajong egy ilyen pasi, aki birtokolni szeretne, és aki dalokban mondja el az érzelmeit?

A mellékszereplők sem hagytak hidegen. 
A kedvencem Tori volt, Sienna legjobb barátnője, akivel közösen bérel lakást Los Angelesben, így vele legtöbbször telefonon tartotta a kapcsolatot. Kylie Lucas húgát is muszáj megemlítenem, hiszen nagyon sokat tett azért, hogy Lucas Sienna közelébe kerüljön, plusz a csaj utánozhatatlan, vagyis abszolút kedvenc lett. Seth, vagyis Sienna öccse néha megérdemelt volna egy istenes pofont, de azért szívesen olvasnám az ő történetét is,... na jó Kylie története jobban érdekelne, mert olyan karakter akit szeretek főszerepben látni. *ártatlan szempilla rebegtetés*

Összegezve:
A könyv eleje érdekesen indult, de valamiért nem voltam tőle elájulva, de ahogy haladtam vele előre, egyre jobban magával ragadott és sajnáltam, hogy gyorsan olvasok, mert nagyon gyorsan fogytak az oldalak. Minden megvolt adva a könyvben ahhoz, hogy egyszerre szórakoztasson és dühítsen, élvezzem az olvasást és a falhoz akarjam vágni a könyvet. 

Az előzménynovellát nem olvastam el a könyv előtt, de szerencsére nem is maradtam le semmiről, hiszen Sienna mindent elmesél a könyv végéig, így mindenki megismeri, hogy mi is történt közöttük azon a bizonyos 2 évvel ezelőtti videóklipp forgatáson, vagy hogy mi nem történt. Angelika és Deszy írtak róla, a nevükre kattintva elolvashatjátok a beszámolójukat.






Kiadó: Ulpius-ház
Kiadás éve: 2013.
Eredeti cím: Devoured
Sorozat: Elemésztve 1. rész




Ezt a videót ajánlom hozzá, talán mert ez mutatja meg legjobban, hogy milyen egy rocksztárnak a zene, hogy mit jelent az, hogy a zenének élhet. 
Milyen az, amikor átérzed a zenét. Nincs köze az Elemésztve történetéhez, én mégis sokszor ezeket a dallamok hallottam olvasás közben.


0 comments: