On Sai: Calderon 1-2. (BtK)

, by Kristina

A Blogturné Klub 7 bloggere, ezúttal két könyvet népszerűsít egy turné keretén belül. 
Sokunk kedvenc magyar szerzője On Sai. Írási stílusával, karakterei sokszínűségével és képzeletbeli világának nagyszerűségével ámulatba ejtett több ezer olvasni szerető embert.
De ez még nem volt elég nekünk, úgyhogy még néhány dologban más lesz ez a turné, mint amihez eddig szoktatok. Az egyes állomásokon ezúttal az extrákon kívül nem értékelést olvashattok, hanem válaszokat olyan kérdésekre, amelyeket egymásnak tettünk fel a könyvekkel kapcsolatban. És mivel a történetben fontos szerep jut a teakultúrának, minden állomáson ajánlunk nektek egy-egy finom teát is.

A Calderon, avagy hullajelölt kerestetik című könyvről írt blogbejegyzésem ezen a linken olvashatjátok el. 





A borítókra kattintva pedig megvásárolhatjátok mind a két részt a kiadó oldalán. 
(Azt sem szabad elfelejteni, hogy most  könyv vásárlása esetén ingyenes a szállítás!)










Ezúttal bejegyzés helyett, a szerzővel készített interjút hoztam nektek! :)
Valamint Deszy következő kérdésére kell válaszolnom:


1. Ki a kedvenc szereplőd és miért?
Gondolkodás nélkül Calderon nevét kezdtem gépelni, elvégre ő áll a történet középponjtában. Vagy mégsem? :) Ahány tulajdonság tetszett benne, annyival több volt az, ami Tainában fogott meg.
Taina karaktere volt az, amelyik hozzám közelebb áll, akinek a jeleneteit pislogás nélkül olvastam végig. Szeretem az erős, eszes, független női karaktereket, a küzdőszellemű, de ugyanakkor nőies gondolkodással megáldott szereplőket.  
Egy olyan kultúrából származik, amelyben alárendelt, szófogadó kell, hogy legyen, csak azért mert nő. Ő mégis, ahelyett, hogy megtört volna, még erősebbé vált. 
A második részben pedig még tovább fejlődött, remélem a harmadik könyvre sem kell sokáig várnunk.



2. Milyen teát ajánlanál az olvasáshoz?A citromízesítésű zöld tea a kedvencem. Megnyugtat, ha arra van szükségem, lazít. Természetes, színezésmentes, egészséges és még ízletes is. 

Remélem, hogy tetszeni fog az interjú. A részemről örülök az extra választásomnak, mert élveztem az interjú készítés minden pillanatát! :)

Az írónő blogját előszeretettel ajánlom: http://onsairegenyek.blogspot.com

Olvastam egy interjúban, hogy pszichológiát tanultál. Mennyire használod ki mindezt a tudást a regényeidben? A karakterek érzelmi reakciói, gondolkodása, viselkedése mennyire alapulnak az általad tanultakon? Vagy egyszerűen megszületnek a karakterek az elmédben, és attól kezdve ösztönösen fejlődnek a cselekménytől függően?

Az emberismeret simán az életből ered. A pszicho csak néha a szóhasználatban köszön vissza, illetve, ha egy szereplő klinikai eset, akkor utánanézek a kedvenc patológiakönyvemben. Calderon pánikrohamához is elolvastam pár beszámolót. 
Nem tudom, honnan jönnek a szereplők, ez számomra is meglepetés. Annyira emlékszem, hogy „nemes más helyzetben” szitu már kamaszként felvillant bennem, amikor egy haverom vándortáborban elővett egy csíkos zsebkendőt, és leterítette egy fatörzsre, mielőtt ráült. Akkor már napok óta nem fürödtünk, és a tábortűztől olyan füstszagúak voltunk, hogy bementünk egy templomba, és a szagra megfordultak a nénikék. 
A szereplők nekem olyanok, mintha élő emberek lennének, hagyom őket cselekedni.


Azt már tudom, hogy a kedvenc szereplőd maga Calderon. Megosztanád velünk, hogy melyik jelenet megírása volt a kedvenced? Van olyan idézet tőle, ami gyakran eszedbe jut a hétköznapokban is?

Calderonban a hülyeségét és a lazaságát szeretem, de valójában nekem Oregon a kedvenc karakterem, talán mert ő hasonlít rám. 
Nem tudnám megmondani, melyik jelenetet élveztem a legjobban. A Calderon nem megtervezett regény, az elsőt fogadásból kezdtem el, a másodikat a kiadó kérésére; csak hátradőltem, bekészítettem a tejeskávét, és írtam. Míg a Scar sok év gondolkozásából született, a Calderon egyszerűen játék volt, ott röhögtem a gép előtt, és szerintem ezt érezni is a szövegen. A két regény megírása között öt év telt el, így az írói fejlődés is talán látszik.
És a kedvenc idézetem: Nincs jobb, mint pszichológusokat verni. Calderon úgy érezte, máris sokat tett a mentális egészségéért.


Calderon és Taina romantikus kapcsolatában pont azt szerettem, hogy nem estek túlzásokba, a rózsaszín köd nem vette el az eszüket. Pont annyira volt jelen, hogy felkeltse a hozzám hasonlóan romantikus lelkületű lányok/nők figyelmét is. Tervezel írni, vagy van már kész kéziratod hasonló karakterpárossal a főszerepben?

Minden írásomban lesz szerelem, mert ez az életünk része, de nem hiszem, hogy valaha is igazán romantikus szerző leszek. Az életben sem mennek a nagy cukormázak vagy látványos ajtócsapkodások. Azt gondolom, az igazi szerelem, és az igazi tragédia mindig néma, és egy higgadt felszín alatt zajlik. Calderonnak elég egy kézfogás szerelmi vallomásként, noha meghalna a lányért.
A szivárgó sötétség sorozatban is vannak erős érzelmi kötődések, Scar nagyon tud szeretni, de a többiek is. A mások részben, a Lucyben már van két és fél szerelmi jelenet. A félkész regényeim közül a Mei-mei egy démonlány szerelméről szól, egy mási sztori meg young adult lovagos. Szerintem annyiféle párkapcsolat van, ahány ember.


Milyen történetekre számíthatunk a közeljövőben? Az a bizonyos ifjúsági fantasy, amit a Vörös pöttyös sorozatba tervezel, mikorra várható? Cím, esetleg fülszöveg lelepleződik még idén?

Már semmit nem merek ígérni, az a biztos. :) Nagyon sokat nyűglődtem az idén, szétvágtam a kezem, írós válságom is volt, plusz a gyerekeim gondjait is meg kellett oldanom, így a regények háttérbe szorultak. Meg hát szerkesztőként rengeteg magyar szerzőm van, sokszor munkaidő után foglalkozok velük, írás helyett. 
A regény címét máris leleplezhetjük: Apa, randizhatok egy lovaggal? 
Egy Pestre költöző külföldi lány és egy fiatal lovag kalandja, ami két világban játszódik. Az agykutató apa megszólalásai konkrét pszichós kutatások, gondoltam, ennyi könnyed ismeretterjesztés még belefér.
A kiadóban is kérdezgetik, mikor adom le, de előbb alapjaitól átírom, és majd ha jónak érzem, akkor megy. Pillanatnyilag csak a lányom élvezi a különböző variánsokat, és nagyon jól szórakozik. Ezt a könyvet neki írom, majd a két fiam is kap egyet-egyet.


A legfontosabb kérdésem: Reménykedhetnek a Calderon rajongók folytatásban? Ha igen, mennyit kell még várnunk? (A folytatás már megszületett, vagy még vár a maga sorára?)

Valószínűleg lesz folytatás, úgy látom, sokan szeretnék, én meg rengeteget tudok mesélni erről a világról. Ha a kiadónál jók a fogyási adatok, akkor nyitottak bármilyen agymenésemre, szóval segítsetek, ajándékozzatok karácsonyra Calderon könyveket. Vicces, de az anyósok és a nagyapák is szerették eddig.
A harmadik kötet majd onnan indul, hogy Calderon és Taina nászúton vannak, de nem sokáig. 
Frank jóval többet szerepel, próbál újra önmaga lenni, és ebben Calderon segít neki. Aguri is fontos lesz, de máshogy, és számos félreértés övezi majd. Az első könyvben a szexet a teázás váltotta ki, a másodikban a kardtánc, itt azonban már lesz rendes szerelmi jelenet.


Amíg nem olvastam a Calderon sorozatot, addig nem is tudtam, hogy szeretem a humoros űroperát. A Scar is hasonló élményben részesített. Kiléptem a komfortzónámból és nagyon pozitív csalódás ért. Neked volt már hasonló élményben részed? (Melyik műfaj esetében, esetleg írót és címet is megosztanál velem?)

Régen nem volt egy zsánerben ennyi könyv, így komfortzónám se volt, sulis koromban mindent olvastam Bulgakovtól kezdve Kodolányin át a sci-fi írókig. Simán ábécé rendben mászkáltam a könyvtári polcok között, és aminek jó címe volt, azt levettem. Heti öt-hat könyvet befaltam, a tizedére sem emlékszem már. 
A kedvenc sorozatom Orson Scott Card Teremtő Alvin ciklusa. Ami azért érdekes, mert nem szeretem, ahogy Card a nyelvet használja, a regények elején mindig bele kell rázódnom. Ellenben imádom, amiről ír. 
Nagy élmények inkább pszichós vagy transzcendens könyvekhez kötődnek. Jung: Válasz Jób könyvére; vagy Simone Weil: Ami személyes és ami szent; Anthony de Mello: A csend szava, Tagore és Pilinszky versei, a 93-as Magyar Pszichológiai Szemle… ezek adott pontokon megváltoztatták az életemet.



Igaz, hogy én csak blog írással foglalkozom, de pár hónapja volt nálam egy pont, amikor egyszerűen nem tudtam mit kezdeni a fejemben kavargó gondolatokkal. Bárhogy is próbáltam, az érzéseimet nem tudtam szavakba formálni, mondhatni írói válságba kerültem. Veled fordult már elő hasonló? Mi segített neked? Tudnál tanácsot adni ilyen helyzetekre?


Több dolog miatt lehet válság, meg kell találni az okát. A kiadóba már leadtam egy írástechnikai könyvet, abban szó esik többféle válságról. Hogy blogírás kapcsán miért akad el az ember, az talán inkább a környezettel lehet kapcsolatban, a pozitív megerősítések mindig kellenek, plusz örömből érdemes írni, és csak olyan témáról, ami érdekel, másról időpocsékolás.
Én már föladtam az épeszű életet, és elfogadtam, hogy alkotói válságban élek vagy tíz éve. Minden könyv közepén leállok és elmagyarázom a barátoknak, mennyire pocsék, ők meg bólogatnak. Aztán egyszer csak átkapcsol az agyam, és egy reggel úgy kelek, hogy már nem érdekel, milyen, csak mesélni akarok, mert imádok és pihentet, és legföljebb nem jó, na és, nem muszáj megmutatni bárkinek is. És onnan kezdve írok újra. 
Szerintem fogadd el, hogy néha nem megy, rendezkedj be rá, és aztán írj mégis, ennyi a titok. :)




 Nyereményjáték


Ezúttal nem szerettük volna nagyon megnehezíteni a dolgotokat, ezért csak egy egyszerű játékra invitálunk titeket. Calderon nagyon sokszor szavak mögé rejti a valós céljait és bravúrosan bújtatja mögöttük a manipulációit. Mi természetesen nem vagyunk olyan ravaszak, mint ő. Tizenkét nevet azért mi is elrejtettünk, nektek nincs is más dolgotok, mint megtalálni a tizenkét Calderon szereplőt a betűhalmazban, majd ezeket beírni a Rafflecopter doboz soraiba. 
Plusz pontot szerezhettek On Sai, a Blogturné Klub, valamint a résztvevő blogok Facebook oldalainak lájkolásával is.
Mielőtt azonban ezt megtennétek, még egy információra szükségünk van tőletek. Ha ügyesek vagytok, megnyerhetitek a sorozat első vagy második részét. Mivel azonban két nyertest sorsolunk, egy-egy kötetet, tudnunk kell, az első vagy a második részt szeretnétek-e megnyerni. Írjátok meg nekünk! A jó hír, hogy már ezért is kaptok egy pontot a nyereményjátékban!
Már akár egy név kitalálásával is nyerhettek, de minél többet kitaláltok, annál nagyobb esélyetek van a győzelemre! Viszont legalább egy név kitalálása kötelező!
Figyelem! A kiadó csak Magyarország területén belül postáz. Illetve ha 72 órán belül nem válaszoltok az e-mailre, automatikusan új nyertest sorsolunk!




a Rafflecopter giveaway


A blogturné menetrendje

10/27 Kristina blogja 

0 comments: