A. O. Esther: Frigg rokkája I.

, by Kristina

Fülszöveg (SPOILERES)

Valaki vár valahol, akivel összetartozol, és akiért a halálon is átkelnél, csak hogy megtaláld.
A húszéves Sonja és hét évvel idősebb bátyja, Alex Sommerland rockzenészek. Norvégiában, a Stjerne-tó partján élnek, és ötfős bandájukkal teltházas koncertekkel szórakoztatják az egyre gyarapodó rajongótáborukat. Nem is sejtik, hogy hamarosan mindannyiuk élete megváltozik, ugyanis egy különös varázslat folytán az égen ragyogó csillagkép, Frigg rokkája működésbe lép, és összeköti a jelent a múlttal…
Sonja szerény, magának való lány, akinek gyermekkora óta karmikus álmai vannak az előző életéről, amikor is a vikingek közt élt. Az emlékképek ködösek, de mindig ugyanarról a világról szólnak, és rendre sötéten végződnek.
A Szent Iván napjára meghirdetett jelmezbálon Sonja megismerkedik egy viking ruhába öltözött férfival, Einarr Sigurdssonnal, akiről idővel kiderül, hogy nem is jelmezt visel, és nem is a mi világunkból érkezett… Noha a férfi tudja, hogy soha többé nem láthatják egymást, képtelen szabadulni Sonja vonzerejétől. Elhatározza hát, hogy így vagy úgy, de magával viszi őt a múltba…
Alex a White Nights énekese. Zord figurának tűnik, pedig aranyból van a szíve. A húgával való kapcsolata különleges. Nem csak azért, mert korán elveszítették a szüleiket, hanem egy családi titok miatt, ami örökre összeköti őket. Tűzön-vízen át kitartanak egymás mellett, és ha az egyikük élete veszélybe kerül, a másik gondolkodás nélkül utána megy, akár a pokol fenekére is…
Frigg rokkája azonban könyörtelen… Hőseink 2024-ből hirtelen 924-ben találják magukat. A helyszín ugyanaz, a világ azonban merőben más. De vajon a mai fiatalok boldogulnak-e a vikingek rideg, komor, véres háborúkkal teli világában? Létezik-e síron túli szerelem? És egymásra találnak-e azok, akiknek a lelke nem képes a másik nélkül élni?



A könyvet karácsonyra kaptam Magnóliától, és bizony nagyon meglepett, mert nem is hallottam még az írónő vikinges sorozatáról. Tökéletes választás volt, a gyengéim a jól megírt történelmi romantikus regények. Amellett, hogy a polcomon is gyönyörűen fest, ráadásként még a története is tetszett. Az írónőtől elvárt módon meseszerű, szép szavakkal csábított vissza a könyv újra és újra, hogy félelemmel vegyes érdeklődéssel kövessem végig Sonja veszélyekkel megtűzdelt szerelmi kalandját. Vadregényes tájakon vezet a lány útja, barbár, könyörtelen harcosokkal körülvéve talál rá a szerelem, amit intrikával, gonoszsággal próbálnak néha megmérgezni.

A történet kezdetén 2024-ben járunk, méghozzá a Norvég Királyságban. A Stjerne-tó partján élő Sommerland testvérek nagy kalandjába csöppen az olvasó.  A testvérek egy rock banda tagjai, akik egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Alex  és Sonja élete nem mindig volt könnyű, de mindig számíthattak egymásra. Ritka és példaértékű testvéri szeretet az övék.  
Egy napon azonban rémálommá válik az életük, a sors kegyeiben bízhatnak csak, hogy újra megtalálják a boldogságot és egymást. Barátságuk nagyon erős a banda tagjaival, összetartó kis családi közösséget alkotnak.  Fejezetenként felváltva ismeri meg az olvasó Alex és Sonja lélegzetelállóan izgalmas kalandját.

Einarr 924-ben egy norvég jarl fiaként járja a fjordokat, vezeti a vikingeket. Testvérei a legidősebb Marcus, és a fiatalabb Hakon, valamint legfiatalabb húguk Asa összetartóak és szeretik egymást, pont mint a Sommerlandek.
Einarr és Sonja kapcsolata nagyon gyorsan komoly szerelemmé alakul, amit egyáltalán nem bántam, mert pont erre volt most szükségem. Számomra akkor jó a romantikus könyv, ha a szerelem már-már hihetetlen mértékeket ölt és nem csak a szereplőket, de az olvasót is magával ragadja.

A történelmi része a könyvnek is izgalmas volt, mert még soha nem olvastam vikingekről úgy, hogy ők lettek volna főszerepben, a jó oldalon. Ami különösen tetszett, hogy az írónő nem félt vegyíteni a középkori életet modern dolgokkal, elvégre elkerülhetetlen, hogy a modern ember pár újítást magával ne vigyen. Így az sem zavart, hogy nem korhű a könyv minden része, kezdve a nyelvvel, hiszen itt mindenki megértett mindenkit. De mivel ez egy csajos kis romantikus történet, így nem is foglalkoztam vele sokáig, csak az érdekelt, hogy mikor lepnek meg valamivel a viking szeretők.


2015. utolsó napján kezdtem olvasni, és csak ma tudtam befejezni, de minden szabad percet arra használtam, hogy könyv lapjait bújjam. Romantikus, izgalmas, gyönyörűen megírt történet, amitől nem állnak távol a véres jelenetek sem. Ráadásul rengeteg könnyen kedvelhető és sokszínű szereplőgárdával tarkított mese. Örülök, hogy a 2016-os év első bejegyzése egy ilyen könyvről szólhat.
Messze nem tökéletes a könyv, mégis könnyen azonosultam a szereplőkkel, és nagyon kis időn belül elkezdtem rajongani értük.

Az orion csillagkép a kedvencem, így különösen tetszett, hogy nagy szerepet szánt neki az írónő, valamiért ettől sokkal közelebb éreztem magam a szereplőkhöz és a kalandjukhoz, egyszóval az egészhez. De erről bővebben nem szólnék, hagyom, hogy mindenki maga fedezze fel a történetben.
Rengeteg jelenetnél a Vikingek sorozat jutott eszembe, amit eddig a párom unszolására sem kezdtem nézni, de ma éjjel bizony engedek a csábításnak. Amíg nem jön a második rész, addig kénytelen vagyok ezzel tölteni az időt.

A történet még messze nem ért véget, nagyon sok vár még a szereplőkre a következő részben, gonosz boszorkányok legyőzésétől kezdve, egymásra találásig sok-sok minden, gondolom én. De amit én szeretnék, az még több romantikus jelenet Sonja és Einarr között. :D

Sajnos arról nem sok információt találtam az internetet böngészve, hogy mikor jelenik meg a második rész, pedig elszántan keresgéltem. Nem marad más, mint reménykedni, hogy nem késem le a megjelenést és nem kapkodják el előlem. :)



Kiadó: Decens
Megjelenés: 2015 nyara
Sorozat: Frigg rokkája 1. rész
Műfaj: történelmi romantikus, fantasy

1 comments:

Magnolia said...

Örülök, hogy tetszett! Most nyugodtam meg igazán, hogy akkor nagyon nem lőttem mellé a vele :)