Alessandra Torre: Sötét hazugságok - Black Lies

, by Kristina

Fülszöveg:
Létezhet szerelem, ha minden csak hazugság?
Brant:
Huszadik születésnapján már milliárdokat érő cég tulajdonosa. Három éve vagyunk együtt. Négyszer kérte meg a kezem. Négyszer kosaraztam ki.
Lee:
Füvet nyír, ha éppen nem háziasszonyokat döntöget. Nemcsak a keze és a szája ügyes, hanem a szerszáma is. Majdnem két éve futok utána. Azt nem tudom, hogy vajon tud-e róla, hogy ez így van.
Két férfit szeretek. Két férfival szeretkezem.
Csak tessék, ítélj el! Fogalmad sincs, hogy mivel jár a szerelmem.
Ha azt hiszed, hogy már hallottál ilyen történetet, akkor tévedsz.



Brant a tökéletes kocka, aki okos, gazdag, jóképű, ráadásul igen különc is. Hozzá hasonló fiktív karakterrel még soha nem találkoztam romantikus kalandozásaim során, pedig több száz könyvet olvastam már el a műfajban.
A pasi nagyon gyorsan leveszi a lábáról, nem csak a hősnőt, de az olvasót is. Az egész történet köré szövődik, és az egyik pillanatról a másikra bonyolulttá váló kapcsolatáról. Hiába a nő a mesélő, a gondolatai, a vágyai, a reményei e pasi köré fonódnak, legalábbis mindennek kezdetén.
Megismerkednek, csábítják egymást, majd mindenki legnagyobb meglepetésére szerelem szövődik közöttük.

Minden egy átlagos romantikus történetként kezdődik, majd egyszer csak elkezdenek bonyolódni a szálak, amit különösen megkönnyít a múltban időrendben kicsit kuszán haladó mesélési stílus. Oké, itt egy kicsit bonyolult módon fejeztem ki magam, a lényeg, hogy a hősnő maga a mesélő, de persze miért is könnyítené meg az olvasó dolgát, ezért visszatekingetve osztja meg az emlékeit, amit nem mindig pontos időrend betartásával tesz meg.

A történet egy sikeres pasiról szól, aki önerőből lett milliárdos és egy gazdag családban született lányról, aki viszont próbál kitörni szülei árnyékából.

Ahány részre van osztva a könyv, annyi hangulattal küzd az olvasó is. Egyik pillanatban romantikus, majd bűnösen szenvedélyes, mikor már eljutunk az izgalomhoz, az olvasó csak kapkodva veszi a levegőt, mert annyira elkezdenek pörögni az események. Ráadásul a könyv végén nyer értelmet minden, hiába gyanakszik az olvasó, ugyebár, amíg nincs kimondva a tény, addig mi is csak gyanakszunk. Ettől izgalmas, mint egy krimi, mert a háttérben folyamatosan találgat az olvasó, hogy vajon mikor derül ki, melyik feltételezése  az igaz, amit felállított a cselekmény haladtával.

A könyv és köztem igen érdekesen alakultak a dolgok, amint megtudtam, hogy meg fog jelenni magyarul, azonnal lecsaptam a jelentkezésre, majd mikor megérkezett a magyar fordítás beleolvastam pár oldalt, és félretettem, mert buta módon megint mások negatív visszajelzése alapján ítéltem meg a történetet. Majd pár hét múltán új esélyt adva a könyvnek be is habzsoltam szinte egyszerre.

A történet egy okosan felépített, nagyon bonyolult romantikus dráma. Három részre van osztva a történet, és ezek közül nekem az első rész nagyon tetszik, a második résznél gyakran ráncoltam az orrom, míg a harmadikról így másnap sem tudom megmondani, hogy milyen érzések kavarognak bennem. Zseniális és egyszerre túlbonyolított, mégis élvezhető e kettőnek a keveréke.

Vannak akik nagyon rajonganak érte, vannak, akik nem értik meg  csavart, sőt ki sem várják, amíg a cselekmény eljut odáig és feladják idő előtt. És vagyok én, akinek tetszett, több dolog miatt is, amiről spoilermentesen nem írhatok, de persze ennek főleg az köszönhető, hogy a megfelelő oldalra visszalapozva, lelőttem a nagy poént, amit igaz, hogy nagyon bántam, de biztos vagyok benne, hogy ha nem tettem volna meg, akkor egyszerűen nem olvasom végig. Nem akarok senkit sem a bűnre csábítani, sőt ajánlom is, hogy tartsatok ki, mert akkor sokkal nagyobb lesz a csattanó, amikor elérkezik az ideje. :)

Ami külön tetszik, hogy nem sorozat, biztos a befejezés, ha úgy tetszik, elárulom a happy end. Elvégre romantikus könyvről beszélünk, senki sem kételkedik az ellenkezőjéről. :)

Kiadó: Könyvmolyképző
Eredeti cím: Black Lies
Fordította: Hetesy Szilvia
Megjelenés: 2016. 01. 15.




Nem minden az, aminek látszik. A Sötét hazugságok alcíme akár ez is lehetne. A Blogturné Klub négy bloggere most elindult, hogy felfejtse, pontosan mik is azok a sötét hazugságok a Könyvmolyképző Kiadó decemberben megjelent Rubin pöttyösében. 

Tarts velünk február 14-e és 20-a között, és ha ügyes vagy, a könyv egy példányát is megnyerheted. 


02.16 - CBooks
02.20 - Kristina blogja


Mostani játékunkat a Sötét hazugságok címe ihlette! 
Minden állomáson találtok egy anagrammát - minden alkalommal egy olyan könyv címének betűit kevertük össze, amiben vagy a sötét vagy a hazugság kifejezés szerepel. 
Nincs is más dolgotok, mint kitalálni, mi is az egyes állomásokon keresett kötetek címe, és beírni azt a Rafflecopter doboz megfelelő sorába. 

Sok sikert a kutatáshoz! ;)
(Előfordulhat, hogy az olyan betűket, mint például az “sz” vagy az “cs” különszedtük, és két betű lett belőlük, vagy fordítva.)

ég ötös s téveszt

0 comments: