Guillamo Musso: Az angyal hív

, by Kristina


Fülszöveg:

New York. Kennedy repülőtér. A zsúfolt csarnokban egymásnak ütközik egy férfi és egy nő. Némi vita után mindketten folytatják útjukat. Madeline és Jonathan korábban soha nem találkozott, és soha nem kellett volna viszontlátniuk egymást. De a holmijukat összeszedve véletlenül elcserélik a mobiljaikat. Mire észreveszik a tévedésüket, már 10 ezer kilométer választja el őket egymástól: a nőnek virágboltja van Párizsban, a férfi egy San Franciscó-i éttermet vezet. Kíváncsiságuknak engedve mindketten átnézik a másik telefonjának tartalmát. Kettős indiszkréció és egy nagy felfedezés: életüket összeköti egy titok, amelyről azt hitték, sikerült örökre eltemetniük.



Párizs - Charles De Gall
Az idei év egyik legizgalmasabb történetének tartom ez a könyvet. Lassan indult be a cselekmény, de amint az első titokra rábukkan az egyik szereplő, onnantól nem volt megállás számomra sem. 
Az eleje leginkább arról szólt, hogy megismerjük a főszereplők jelenkori életét, hogy mivé váltak a múltban történtek hatására, anélkül, hogy tudnánk, pontosan mi is történt velük. Ahogy lassan elénk tárul a múlt, úgy változnak meg a szereplők is az olvasó szemében. Meglepetések tömkelege, mind az események, mind a szereplők alakulása.
Jonathan-ban és Madeline-ben az elején úgy tűnik, hogy semmi közös sincs, ám a sors közbeavatkozásával olyan események láncolata indul be, amely meglepő módon fejezetről fejezetre jobban bonyolódik és mégis nagyobb értelmet nyer minden. Voltak olyan pillanatok, amikor úgy éreztem ezt a feszültséget már nem lehetne tovább fokozni, az író mégis rácáfolt... :D

London - Luton
Egyik rejtély körözi le a másikat. Volt egy pont a regény közepén, amikor annyira kilátástalannak láttam a helyzetet, hogy éreztem, vagy átvált paranormálisba, vagy az író annyira zseniális megoldást tár elém, hogy olyat még nem láttam. És lám, meglepő vallomások, furcsa egybeesések, és a főszereplőkbe is visszatér az élet, én pedig nem győztem nyugtatni magad, és újratölteni a kávésbögrémet. A fásultságot és a szürke hétköznapokat felváltja a titkok utáni hajsza. 

Hadd áruljam el, teljesen más szemmel néztem mindkét félre már a könyv felétől, mintha teljes személyiségbeli átváltozáson estek volna át. Személyiségük sokszínűsége lenyűgözött.

Okosan felépített, félelmetes zsenialitással kidolgozott történet. Ami egy egyszerű kis dologból növi ki magát egy izgalmas thrillerré. Zene-, virág-, ételművészettől kezdve szó esik a hippi korszakról is, San Francisco, Párizs, Manchester utcáit járjuk be a szereplőkkel.



San Francisco - SFO
Soha nem olvastam még Guillaume Musso regényt, de ezek után azt hiszem be kell pótolnom az elmaradásom. Való igaz, hogy a könyvek 95% romantikus műfaj képviselői a polcaimon, de ahogy ez a könyv is bebizonyítja, nem csak a rózsaszín felhők felett érzem jól magam, hanem a komor, művészien bonyolult, igazság utáni hajszával, vér és halállal árnyékolt történetek is tudnak szórakoztatni. 

Még a helyleírásokat, az utca és helységnevek felsorolásakor is olyan érzésem volt, hogy nekem ezeket helyeket egyszer meg kell látogatnom. Hihetetlen mekkora ereje van a könyvben a szavaknak. 
Hol ámulattal olvastam, hogy összezavarodva és még több információra éhesen. Érdekes módon mindkét szereplő kutatása egyre újabb és mélyebb titkokhoz vezetett, miközben egymástól függetlenül kerültek mélyebben a másik életébe, múltjába. Borzongatóan eszes történet, művészi pontra fejlesztett fordulatokkal.

Régen gyorsult fel a pulzusom ennyire olvasás közben. Talán az is megkönnyítette, hogy a szereplők párhuzamosan próbálták kideríteni a titkok nyitját, és így egyszerre két emberért is izgulhattam. Rengeteg érzelmet vonultat fel az író, és mind-mind az olvasó hangulatára is valamennyire kiterjed, ezzel is fokozva az izgalmakat.

Próbáltam olyan bejegyzést összehozni, amely nem a cselekménymesélésről szól, hanem arról, hogy hogyan éltem át a történetet, és mit gondolok róla, anélkül, hogy egy kicsi spoilert is el lőttem volna. Remélem sikerült, és kedvet is kaptatok a történethez! :)

Eredeti cím: L'appel de l'ange
Kiadó: Park - Megrendelhető
Oldalszám: 416
Fordító: V. Detre Zsuzsa
ISBN: 9789633552063


Guillaume Musso visszatér! A Park Könyvkiadó gondozásában érkezik a legújabb regénye, ami ismét izgalmasnak ígérkezik. Mennyi mindent határozhat meg egyetlen ütközés, egyetlen pillanat! Ennek a nyomába indul a Blogturné Klub három bloggere június 21-e és 27-e között. 

Tarts velünk, és fedezd fel azt is, mennyi mindent elárulhat rólad a mobilod!



06.27 Kristina blogja


Minden egy repülőtéren kezdődött…
Úgyhogy mi most annak a nyomába indulunk, mennyi minden történhet egy repülőtéren. A blogturné minden állomásán egy ismert film repülőtéren játszódó jelenetéből találtok fotót. 
Nincs más dolgotok, mint kitalálni, melyik filmről van szó, és beírni a címét a Rafflecopter doboz megfelelő sorába. (Természetesen nem leszünk szigorúak, elfogadjuk a magyar és az angol címeket is.)

Figyelem! A sorsolásban azok vesznek részt, akik minden kérdésre helyesen válaszoltak, valamint felhívjuk a figyelmeteket, hogy a válasz elküldése után már nem áll módunkban manuálisan javítani rajta. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.




a Rafflecopter giveaway

1 comments:

Ancsi said...

Tudtam, hogy valahonnan vettem az ötletet, úgy került fel Libris "kívánságlistámra" a könyv, de egész addig nem emlékeztem rá, honnan is jött, amíg vissza nem néztem. :)

Személy szerint én szeretem a krimit is, ezért alapvetően azért bíztam a könyvben.
Mielőtt elkezdtem volna írni kommentemet, megnéztem (így utólag - a regény olvasása után is), mit is írtál róla és sok mindent hasonlóképpen láttam/éltem meg. A lassú kezdést, a gyökeres személyiség változást.

Noha alapvetően én élveztem a regényt, azért voltak dolgok, amikkel nem tudtam azonosulni: elsősorban mindjárt a másik telefonja átvizsgálásának, ebben Jonathan egy kicsit túl messzire ment az én erkölcsi iránytűm szerint, de ugyanakkor meg persze Madeline meg össze-vissza hazudik a párjának, a férfinek, akivel alig néhány napja még hamonikus kapcsolata volt, megkérte a kezét, stb. Persze, kiderül, hogy nem ekkor hazudik először, de ez sem menti fel számomra a nőt ebből a szempontból.

Azt sem éreztem életszerűnek, hogy akár egy apuka, aki karácsonyra végre újra láthatja a 7 éves kisfiát és egy nő, akinek komoly (?) párkapcsolata van, karácsony előtt ott hagyjanak csapot-papot és elkezdjenek a dolgok után eredni. Ilyen szempontból akár egy februári időszak is alkalmasabb lett volna, akkor még simán élnek a felhasznált időjárási elemek, mégis kevésbé lógott volna ki a lóláb.

A két rejtély is túl hiteltelen lett. Olyan sok mindennek kellett klappolnia, hogy a férfi felesége megtehesse azt, amit - és annak is olyan picurka a valószínűsége, hogy a nő rejtélyében újabb csavar következzen be épp ekkortájt.

Engem ezek az erős túlzások, életszerűtlenségek, hiteltelenségek nem annyira elbűvöltek, hanem bosszantottak, pont azért, mert ezek kapcsán sokszor átesett a szerző a ló túlsó oldalára, túlontúl sokszor alkalmazta a véletlent.

Pedig egyébként a történet szépen bontakozik ki. A főszereplő karakterek kedvelhetőek, és ahogyan Te is írtad a helyszínek szépen ki vannak dolgozva. Nekem kifejezetten tetszett a párhuzamos történetvezetés az időeltolódást belekalkulálva, az első kavarások a telefonok elcserélése után, a New York-i találkozás utáni hmmm... hogy is fogalmazzak, hogy ne legyek spoileres. Szóval nem az akciótól voltam odáig, bár az izgalmas volt, persze, hanem a két ember kapcsolatának alakulásával voltam elégedett, na. :)

Nálam ugyan a fentebb jelzettek miatt azért nem lenne 5/5 a könyv, mondjuk csak 4/5, de mindenképpen jó volt elolvasni.
Köszönöm a tippet, még mindig jó néha visszanézni, még mindig találok Nálad jó ötleteket. Örülök, hogy nem zártál be, amikor volt némi időbeli nehézséged. :)
Üdv, Ancsi